Programa de Treinamento no Exterior - Gerenciamento de Riscos e Seguros

A Escola Nacional de Seguros mantém convênio de parceria com o CII há quinze anos para administração de exames e, desde 2011, tem realizado o Programa de Treinamento no Exterior. Em 2018, será oferecido um programa inédito voltado para o tema "Gerenciamento de Riscos e Seguros".

Período de realização: 3 a 7 de setembro de 2018 - Das 9h30 às 16h30
Local: Chartered Insurance Institute - Londres - Inglaterra

Pré-requisitos:
  • • Domínio da língua inglesa (o curso será ministrado em inglês)
  • • Conhecimento ou experiência prévia em gerenciamento de riscos

Seleção

O processo seletivo dos participantes será feito através de análise de currículos. Os interessados deverão enviá-los para o e-mail parcerias@ens.edu.br, até o dia 2/4/2018.

A divulgação dos currículos selecionados será no dia 4/4/2018.

Conteúdo do programa

Understanding the International Risk Management Standard - ISO 31000  / Categories of risks faced by insurance companies (strategic, operational, insurance, reserving, credit, liquidity, market, reputational, compliance, legal)  / Methods of measuring risks and monitoring risk exposures / Identifying and recording the company's risk appetite and tolerance levels  / Setting the risk management policy and strategy  / Managing risk culture in the firm  / Selecting the most appropriate risk identification techniques  / Risk analysis and ranking  / Risk control and treatment options  / Linking risk appetite with operational control  /  Understanding the role of stress testing in insurance organisations.

Introduction to accounts/ Nature and purpose of accounts  / The main financial statements: balance sheet and profit and loss account / Principles of accounting, and the implications for interpreting accounts  / Finance of insurance : the unique nature of insurance and specific balance sheet provisions / Actuarial methods for loss reserving / Financial year, accident year and underwriting year perspectives on data / Insurance performance measures including loss ratios, operating profit and ROE / Interpreting company accounts: Profitability, efficiency, liquidity and solvency ratios / How analysts interpret ratios  / Characteristics of different industry groupings.

International insurance for risk managers and insurance buyers / The parties involved in the placement of an international insurance programme, understanding each of their relationships to each other and how control is maintained / Client-broker-carrier relationship management - understanding why and how each relationship is critical to a well-placed international insurance programme / Understanding the processes and procedures that the controlling and local broker use to run and manage an international insurance programme on the client's behalf / Understanding the ways international insurance programmes can be run effectively / The nuances of communicating internationally / The expectations of all of the parties involved in the international programme / Fee/commission structures for controlling and local brokers.

Valor: US$ 1,950 em 5 parcelas
Valor à vista: US$ 1,852 (desconto de 5%)

Alunos e ex-alunos do MBA da ENS:
Valor à vista: US$ 1,560 (desconto de 20%)

Forma de pagamento:
Boleto bancário.
Valor em dólar será convertido em reais na data da emissão do(s) boleto(s).

O valor da inscrição inclui:
Curso e material.

O valor da inscrição não inclui:
Bilhete aéreo e hospedagem.

Cronograma de pagamento

27/04/18 - 1ª parcela ou pagamento à vista
25/05/18 - 2ª parcela
27/06/18 - 3ª parcela
27/07/18 - 4ª parcela
27/08/18 - 5ª parcela.

Política de Cancelamento de Inscrição

Desistência até 27/6/2018: será feita a devolução das parcelas pagas integralmente;
Desistência até 27/7/2018: será feita a devolução de 50% dos valores pagos;
Desistência a partir de 28/7/2018: não haverá devolução.